jobs.lu

 
Unternehmen Fiduciaire Jean-Marc FABER    Unser Profil lesen
Beschreibung: MEMBRE de l’Ordre des Experts-Comptables et forte de son expérience de plus de 15 ans dans un milieu exigeant et en permanente évolution, la Fiduciaire Jean-Marc Faber a su se positionner en actrice reconnue de la place. La palette de services offerte par la Fiduciaire Jean-Marc Faber répond aussi bien aux besoins de la clientèle locale que de la clientèle internationale. La qualité du service et l’approche personnalisée caractérisent la philosophie de travail de la Fiduciaire Jean-Marc Faber et sont sans nul doute à la base de son succès. Ainsi, la Fiduciaire Jean-Marc Faber garantit à sa clientèle un service personnalisé et une prise en charge par un personnel qualifié, soucieux de mettre tout en oeuvre afin de satisfaire à tout moment les besoins de la clientèle. De par ses qualifications et son expérience, la Fiduciaire Jean-Marc Faber est en mesure d’offrir une gamme complète de services.
Kontakt Aurore Guzzo
Adresse: 63-65, rue de Merl L-2146 , Luxemburg  
Tel.: +352 22 72 40
Fax: +352 22 72 41
Website:
Senior Compliance Officer (m/f)


As a member of the ‘Ordre des Experts-Comptables’ (Luxembourgish Institute of Chartered Accountants) and with 25 years’ experience of a constantly changing and demanding environment, Fiduciaire Jean-Marc Faber has positioned itself as an undisputed player in the sector.

We are currently  looking for a:

Senior Compliance Officer (m/f)

Role

We offer an interesting and challenging position in our Compliance Team.

The Senior Compliance Officer will be reporting to the Head of the Corporate Department,  

During the first period, he will manage all regulatory compliance issues. After a few months, he will participate to set up projetcts and follow them.

You will integrate a team of 2 Compliance Officers and have the full responsibility of the following areas:

  • Customer compliance documentation
  • Reporting standards submissions and tracking.
  • Documentation of investments
  • Management and collection of all data related to investments
  • Maintain and monitor the company’s compliance and regulatory registers
  • Keeping up to date with laws and regulations
  • Liaise with legal, regulatory and administrative authorities
  • Annual filings
  • Trust documentation


Profile

  • A minimum 5 years of experience in compliance
  • A career in an accounting firm, financial institutions, insurance, law firm or family office
  • Strong organizational skills
  • An analytical mind
  • Independent working style and hands on
  • Able to take reponsabilities and initiatives
  • Management skills
  • Be fluent in English and French, any other language is an asset

 

This is an opportunity to bring your experience in compliance and integrate a Corporate department where you will have the challenge to manage projects.

Are you interested? If so, please apply directly via jobs.lu

 

All applications are handled in the strictest confidence
   

Standort   Luxembourg
Gehalt Not communicated
Kategorie Rechnungswesen / Finanzwesen, Finanzdienstleistungen, Rechtswesen
Bedingungen Unbefristet, Vollzeit
Zuletzt aktualisiert 15.08.2017
Kontakt Aurore Guzzo

Bewerben Sie sich für diesen Job

Login , um Ihre gespeicherten Lebensläufe und Anschreiben zu verwenden
oder Registrieren und speichern Sie Ihren Lebenslauf für Ihre zukünftigen Bewerbungen
(Tipp: Geben Sie Ihre relevante Berufserfahrung, Ihre Verfügbarkeit und den Status Ihrer Arbeitserlaubnis an) Mehr…
Bewerbungsschreiben
Name
Telefon
E-Mail
Lebenslauf (Der Dateianhang sollte nicht größer als 2 MB sein)
 


Andere Stellenangebote dieses Arbeitgebers
Datum Titel Standort Auswahlliste
16.08.2017 Experienced Accountant Luxembourg city
14.08.2017 Senior Corporate officer (m/f) Luxembourg
13.08.2017 Comptable junior (m/f) Luxembourg
13.08.2017 Assistant administratif (m/f) Luxembourg