Zurück zur Jobsuche Stellenangebot merken Gemerkte Stellenangebote

Financial Analyst - Fixed term contract 18 months (H/F)

Sogelife S.A.
Standort:
Luxembourg
Gehalt:
Not communicated
Letzte Aktualisierung:
Dienstag, 19. September 2017
Vertragstyp:
Befristeter Vertrag
Stunden:
Vollzeit
Diesen Job melden

Stellenbeschreibung

Mission


Your role within the Financial Engineering team within the Finance & Risks Department, will consist in helping to develop Unit-Linked business while being attentive to financial and operational risks.


Responsibilities


Legal, financial and operational analysis

  • Perform risk analysis on any kind of financial instruments that could be invested within our life insurance contracts (listed and unlisted equities, bonds & funds, structured products, hedge funds, derivatives…).
  • Liaise with asset managers and custodian banks to ensure on-going collection of all relevant legal and financial documentation and analyse risks.


Regular monitoring of life insurance contracts

  • Check the compliance of our life insurance contracts with investment limits set by the Commissariat aux Assurances (our regulatory authority) and those set by the policyholders.
  • Classify all financial instruments invested within our life insurance contracts.
  • Extract and analyse financial information for the needs of Solvency 2, EMIR and Central Banks reporting.


Projects contribution

  • Contribute to projects with other departments of Sogelife: Legal Projects such as PRIIPS or EMIR implementation, IT/ Tool improvement Projects.
  • Write associated procedures

 


Profile

  • University degree (Bac + 5) in International Finance or Financial Markets.
  • At least 1 year experience within the Financial industry (Banking, Asset Management or Insurance) with a strong knowledge of financial instruments and financial markets.
  • Highly proficient with MS Office Tools, specially Excel and VBA.
  • Highly proficient with Financial tools such as Bloomberg, Six, Thomson Reuters.
  • Strong interest in the Life Insurance industry and especially a good knowledge of Unit-Linked business.
  • Result-oriented and quality driven.
  • Ability to work as a member of a team, supporting colleagues and developing good working relationships.
  • Proven communication and presentations skills.
  • Very good level of both written and spoken communication in French and English.

Ähnliche Branchen
Rechnungswesen / Finanzwesen , Analyse / Projektmanagement
Ähnliche Standorte
Luxemburg

Diesen Job melden

jobs.lu verpflichtet sich, Ihnen reale und genaue Stellenanzeigen zu präsentieren. Wenn Sie Bedenken über dieses Stellenangebot haben, dann lassen Sie es uns bitte wissen, indem Sie dieses Formular ausfüllen und wir werden uns das Angebot ansehen.

Abbrechen

Vielen Dank für die Meldung dieser Stellenanzeige.

Ein Mitglied unseres Qualitätskontrollteams wird dies in Kürze untersuchen.

Für diesen Job bewerben

Sie haben es fast geschafft

Beginnen Sie mit der Eingabe Iher E-mail Adresse

Starten Sie Ihre Bewerbung mit ein paar Details

Wenn ich fortfahre, stimme ich den jobs.lu terms & Nutzungsbestimmungen zu

Bei Fortsetzung, stimmen Sie jobs.lu zu Überprüfen Sie unsere terms & Nutzungsbedingungen and Datenschutzerklärung

Wir werden Sie auf die Webseite des Rekruitieres weiterleiten, um Ihre Bewerbung abzuschließen
Weiter zum Antragsformular