Zurück zur Jobsuche Stellenangebot merken Gemerkte Stellenangebote

Senior Consultant in Accounting / Risk Management in the Banking Industry

Grant Thornton ABAX Consulting
Standort:
Luxembourg
Gehalt:
Not communicated
Letzte Aktualisierung:
Sonntag, 22. Oktober 2017
Vertragstyp:
Unbefristeter Vertrag
Stunden:
Vollzeit
Diesen Job melden

Stellenbeschreibung

Grant Thornton ABAX Consulting provides advisory and internal audit services to clients of the financial sector and is a member firm of Grant Thornton Luxembourg which comprises 220+ staff members and is recognised as one of the leading audit, tax and advisory firms Luxembourg.

In order to support our growth strategy, we are recruiting several senior consultants specialising in accounting, financial and regulatory reporting as well as financial risk management.

Your missions:

Depending on your experience, you will:

  • Assist Banking clients in complying with ongoing regulatory evolutions in the risk management landscape, such as Basel III, CRR, CRD IV, BRRD;
  • Help improving quality and automation levels in FINREP and COREP reporting;
  • Participate in IFRS 9 implementation/improvement projects;
  • Assist clients in implementing new regulations and evolutions in existing regulations;
  • Provide accounting and reporting operational support;
  • Contribute to sales/marketing initiatives;

 

Your profile:

You have the following qualifications and expertise:

  • An academic background ideally in accounting, audit, finance or economics;
  • 5 to 10 years of experience in the financial sector in any of the following areas:
  • Financial and analytical bank accounting (incl. Luxgaap/IFRS)
  • Financial and operational risk management (incl. Basel II/III, CRD4, CRR, ICAAP/ILAAP, BRRD, SSM)
  • Legal and regulatory reporting (incl. EBA FINREP/COREP, BCL);
  • Experience in accounting system implementation projects as business analyst;
  • Experience in business intelligence is a plus;
  • Prior experience in an advisory role will be considered as a strong advantage
  • Good knowledge in MS Office suite;
  • Certifications are considered as an advantage (the likes of ACCA, CFA, IIBA, ISTQB, Prince2, PMP);
  • Fluency in English and French is a prerequisite, any other language is considered to be an advantage;

 

Your soft skills:

  • Entrepreneurial – Willingness to take part of innovative business solutions development;
  • Ability to quickly adjust to new environments;
  • Excellent written and oral communication;
  • Ability to efficiently lead meetings and workshops;
  • Ability to manage people;

 

What we offer:

  • Active role in an experienced and united team;
  • Opportunity to rapidly take on responsibilities and work independently with our clients;
  • Career development in an international environment;
  • On-going training program;
  • Attractive salary package;
  • Employment contract of indefinite duration

 

Contacts:

Donatella De Angelis, HR Manager 


Diesen Job melden

jobs.lu verpflichtet sich, Ihnen reale und genaue Stellenanzeigen zu präsentieren. Wenn Sie Bedenken über dieses Stellenangebot haben, dann lassen Sie es uns bitte wissen, indem Sie dieses Formular ausfüllen und wir werden uns das Angebot ansehen.

Abbrechen

Vielen Dank für die Meldung dieser Stellenanzeige.

Ein Mitglied unseres Qualitätskontrollteams wird dies in Kürze untersuchen.

Für diesen Job bewerben

Sie haben es fast geschafft

Beginnen Sie mit der Eingabe Iher E-mail Adresse

Starten Sie Ihre Bewerbung mit ein paar Details

Fügen Sie einen Lebenslauf zu Ihrer Bewerbung hinzu

Sie bewerben sich mit Ihrem Lebenslauf:
Kein Lebenslauf angehängt

ODER

    • Unternehmen folgen

Ein Bewerbungsschreiben sollte dem Arbeitgeber kurz sagen, welche Erfahrungen und Fähigkeiten Sie haben, die Sie von anderen Kandidaten unterscheiden.

Wenn ich fortfahre, stimme ich den jobs.lu terms & Nutzungsbestimmungen zu

Bei Fortsetzung, stimmen Sie jobs.lu zu Überprüfen Sie unsere terms & Nutzungsbedingungen and Datenschutzerklärung