Zurück zur Jobsuche Stellenangebot merken Gemerkte Stellenangebote

Operational Risk Manager (m/f)

Transman International Consulting
Standort:
Luxembourg
Gehalt:
TBD
Letzte Aktualisierung:
Sonntag, 22. Oktober 2017
Vertragstyp:
Unbefristeter Vertrag
Stunden:
Vollzeit
Diesen Job melden

Stellenbeschreibung

On behalf of our client, a Financial Services Professional (PSF) licensed by the "Commission de Surveillance du Secteur Financier" (CSSF), we are looking for a:


Operational Risk Manager (m/f)

Responsibilities:

  • Provide independent detailed and ongoing reviews and comprehensive maintenance of Risk Registers and Dashboards
  • Provide independent review and challenge of the adequacy of the controls the business has in place to address key risks
  • Implementation and periodic review of Key Risk Indicators throughout the business
  • Provision of meaningful Business risk reporting
  • Monitoring and interpretation of events and developments in the external and internal business environment to identify potential impacts for the Business
  • Perform trend analysis by reference to output of existing and completed (a) client reviews, (b) themed reviews (c) new business/client transactions and (d) incidents, breaches, complaints and conflicts registers to line 1 work adding value
  • Provide education and training to staff to strengthen risk awareness and develop a risk based culture
  • Ensure that the effective design and operation of risk management can be evidenced and provide confidence to internal and external stakeholders
  • Collation and maintenance of Risk related registers
  • Co-ordination of the Risk Acceptance process and ensuring these are performed in line with Group Policy and appropriately escalated where required

 

Profile:

  • 5 to 7 years of relevant working experience in a similar position within the financial industry
  • Strong knowledge of the market and prior experience with regulated and unregulated vehicles
  • Fluency in English is a MUST – any other language will be an asset
  • PC literate (MS Office)
  • Excellent organizational skills
  • High attention to details

Please be advised that only candidates corresponding to the profile will be considered


Ähnliche Branchen
Beratung / Consulting / Steuerwesen , Finanzdienstleistungen
Ähnliche Standorte
Luxemburg

Diesen Job melden

jobs.lu verpflichtet sich, Ihnen reale und genaue Stellenanzeigen zu präsentieren. Wenn Sie Bedenken über dieses Stellenangebot haben, dann lassen Sie es uns bitte wissen, indem Sie dieses Formular ausfüllen und wir werden uns das Angebot ansehen.

Abbrechen

Vielen Dank für die Meldung dieser Stellenanzeige.

Ein Mitglied unseres Qualitätskontrollteams wird dies in Kürze untersuchen.

Für diesen Job bewerben

Sie haben es fast geschafft

Beginnen Sie mit der Eingabe Iher E-mail Adresse

Starten Sie Ihre Bewerbung mit ein paar Details

Fügen Sie einen Lebenslauf zu Ihrer Bewerbung hinzu

Sie bewerben sich mit Ihrem Lebenslauf:
Kein Lebenslauf angehängt

ODER

    • Unternehmen folgen

Ein Bewerbungsschreiben sollte dem Arbeitgeber kurz sagen, welche Erfahrungen und Fähigkeiten Sie haben, die Sie von anderen Kandidaten unterscheiden.

Wenn ich fortfahre, stimme ich den jobs.lu terms & Nutzungsbestimmungen zu

Bei Fortsetzung, stimmen Sie jobs.lu zu Überprüfen Sie unsere terms & Nutzungsbedingungen and Datenschutzerklärung