Zurück zur Jobsuche Stellenangebot merken Gemerkte Stellenangebote

Experienced back office agent (H/F)

Sofitex
Standort:
1471 LUXEMBOURG, FR
Gehalt:
A définir
Letzte Aktualisierung:
Dienstag, 12. Dezember 2017
Vertragstyp:
Befristeter Vertrag
Stunden:
Vollzeit
Diesen Job melden

Stellenbeschreibung

Descriptif de la societé :

Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, SOFITEX est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. SOFITEX fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description du poste :

For an international bank in Luxembourg, Sofitex is currently looking for several:

Experienced back office agent (H/F)

- We are currently looking for candidates who have already gained experience in multiple operations / back office departments (client repository, securities transfers, operational tax, income & corporate actions, securities settlement, cash settlement, markets back office, securities & cash reconciliation,...) enabling them to give assistance in various operational areas, depending on the immediate needs.

The main mission encompasses, but is not limited to, the maintenance of client static data, operational tax follow up (tax reclaims, relief at source, tax reporting), timely and efficient processing of all client's securities and cash transactions (invoicing, matching and settlement), the follow up of income events and corporate actions, the timely reconciliation of the cash and securities proceeds, and the commitment to deliver a high quality of service to our clients.

Job Responsabilities

Depending on the immediate needs:

- Client repository maintenance
- Processing of securities and/or cash transactions (transfers, purchase and sales, mirroring...), for client & market sides
- Operational tax follow up (tax reclaim, relief at source, reporting)
- Corporate actions & income events follow up
- Follow up of outstanding amounts on internal accounts
- Follow up of cash / securities reconciliation
- Any other operational tasks


Profil recherché :

- BAC +2 minimum, Economics, Finance or Business
- Proven experience in at least 2 of the following
areas:

* Client repository
* Operational Tax
* Income & Corporate Actions
* Securities or cash settlement
* Securities or cash reconciliation

- Good knowledge of Microsoft Office (Word, Excel, Access)

Niveau d'études : Bac +3

Expérience professionnelle : 3-4 ans

Début du contrat : 07-12-17

Durée du contrat : Non précisé


Ähnliche Branchen
Banken
Ähnliche Standorte
Luxemburg

Diesen Job melden

jobs.lu verpflichtet sich, Ihnen reale und genaue Stellenanzeigen zu präsentieren. Wenn Sie Bedenken über dieses Stellenangebot haben, dann lassen Sie es uns bitte wissen, indem Sie dieses Formular ausfüllen und wir werden uns das Angebot ansehen.

Abbrechen

Vielen Dank für die Meldung dieser Stellenanzeige.

Ein Mitglied unseres Qualitätskontrollteams wird dies in Kürze untersuchen.

Für diesen Job bewerben

Sie haben es fast geschafft

Beginnen Sie mit der Eingabe Iher E-mail Adresse

Starten Sie Ihre Bewerbung mit ein paar Details

Wenn ich fortfahre, stimme ich den jobs.lu terms & Nutzungsbestimmungen zu

Bei Fortsetzung, stimmen Sie jobs.lu zu Überprüfen Sie unsere terms & Nutzungsbedingungen and Datenschutzerklärung

Wir werden Sie auf die Webseite des Rekruitieres weiterleiten, um Ihre Bewerbung abzuschließen
Weiter zum Antragsformular